Partnercase 1 -Het Groene Lyceum.

Producties van eigen bodem of producties als resultaat van samenwerking met bureau Corpos. Een snel overzicht laat zien waartoe Broek Design in staat is.
De uitdaging:
Tieners van 11 en 12 jaar, net van de lagere school, wispelturig en opstandig, en willen niet de gehele dag in de klas zitten, maar kunnen wel goed leren. Willen eigenlijk niet naar school, maar zijn slim genoeg om het HBO te halen, zijn al jong zelfstandig, maar willen wel graag uitgedaagd worden.
Het antwoord:
Voor die tieners bedacht AOC Oost het Groene Lyceum. Corpos ontwikkelde de marketing en communicatie strategie en Broek Design verzorgde de huisstijl en vertaalde het geheel naar een al even eigenzinnige en succesvolle nieuwe huisstijl en campagne.
‘De stoere school voor eigenwijsneuzen’.

Partnercase 2 -Opleiding design en styling.

De uitdaging:
AOC Oost ontwikkelde een nieuwe opleiding voor creatief MBO-talent in de Groene Omgeving. Met creatief bedoelde AOC Oost ook echt creatief. De gewenste student moest uitstijgen boven de standaard, iets nieuws willen doen, lef tonen en anders zijn dan anderen. Kortom geen doorsnee student die het wel leuk vindt om creatief te zijn.
Het antwoord:
Ben je op zoek naar echt talent.., dan weet je dat er daarvan niet zoveel rondlopen. En dus leg je jezelf een beperking op. Je biedt maar 40 ‘leerstoelen’ aan voor dat talent. En daarmee geef je aan dat als één van die stoelen voor jou is dat je dan ook echt uniek bent. Corpos ontwikkelde de strategie en Broek Design de creatieve uitwerking van deze campagne.
‘Ben jij creatief genoeg……voor één van de 40 nieuwe leerstoelen"

Partnercase 3 -YOU INNOVATE FOOD.

De uitdaging:
Innovaties in de voedingsmiddelentechnologie hebben net zo’n sterke verbinding met Nederland als boter, kaas, klompen en tulpen. Op alle niveaus spelen opleidingen in op die innovaties. De AOC Raad, de branche vereniging van de Agrarische Opleidingcentra, besloot hiervoor een volledig nieuw opleidingscurriculum te ontwikkelen met als werktitel; Food, Health & Innovation.
Binnen dit complete curriculum kunnen MBO studenten verschillende richtingen kiezen.
De vraag aan de combinatie Corpos en Broek Design was om voor de aangesloten onderwijsinstellingen een overkoepelende campagne te ontwikkelen die zowel landelijk was in te zetten als op lokaal niveau door een lokale school.
Het antwoord:
YOU INNOVATE FOOD werd de overkoepelende werktitel van de campagne waarvoor verschillende campagne uitingen zijn ontwikkeld, inclusief een volledig werkstramien dat door lokale scholen kon worden toegepast. Een stramien inclusief alle bronbestanden voor het zelf in eigen beheer produceren van folders, leaflets, advertenties en posters.
Opnieuw was dit het resultaat van een hechte samenwerking tussen Corpos (strategie) en Broek Design.